Monday, 31 March 2014

Pantai Cahaya Bulan @ PCB

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....

Ini pertama kali saya bercerita tentang pengalaman bercuti...

Nak cerita tentang Pantai Cahaya Bulan.... Jika anda berkunjung ke Kelantan...jangan lupa singgah di pantai yang menghadap Laut China Selatan ni.... angin yang bertiup sangat laju....
baju yang basah pun boleh kering.... tudung pula jangan lupa pinkan kat belakang...nanti tak pasal-pasal terbang pula tudung tu....



Bulan dalam gambar di atas memang cantik....masa ni dah dekat senja/nak masuk Maghrib...
Gambar bulan ni gambar zoom (guna kamera yang ada 16 kali optical zoom)....

Kat bawah ni pula gambar bulan dalam jarak jauh.....tak guna optical zoom...
jauh je rasanya....


 Ini pula pemandangan sepanjang pantai....anginnya yang kuat sehinggakan pasir pun boleh terbang....boleh masuk mata...kena pakai cermin mata ni....Alhamdulillah saya memang dah pakai cermin mata...

Apa yang saya perasan...ramai benar pengunjung yang pakai baju warna merah pada petang tu...


 Warna merah sedondon pula tu baju abang tiga sederet ni...dengan gaya yang macho dan tersendiri....sporting bebenor....


Dah penat berjalan-jalan di tepi pantai sambil menghirup udara segar....boleh la mengisi perut dengan pasembor Kelantan...sedap juga... Banyak pilihan. Pilih sahaja apa yang nak.


 Gambar di bawah inilah yang paling dinanti-nantikan....bulan di kala malam di Pantai Cahaya Bulan...kecil je nampak dari jauh....


Sekian...Dah tamat....



8 comments:

  1. Salam n happy Monday. mmg menarik lama dh x kesini...nnti balik KB leh singgah ler lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah....tak tahu bila nak ke sana lagi....

      Delete
  2. chantek cahaya merah bulan tuu., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kamera biasa ja Wak...jika ada DSLR lagi cantik kot...hehehe

      Delete
  3. Replies
    1. Namanya pun dah Pantai Cahaya Bulan....memang cantik...

      Delete
  4. dah berthn saya tak pergi PCB . Dulu dikenali dgn nama pantai cinta berahi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya la kan Qaseh...agaknya tukar nama pantai tu sebab nak bagi nampak sopan...cantik maknanya...

      Delete

Terima Kasih Dia Atas Komen Anda...