Wednesday 13 May 2020

Cantuman Anak Pokok - Kemahiran Ke Arah Memaksimumkan Kualiti Anak Pokok Seiring Dengan Pengurangan Kos

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Saya nak mencari jawapan yang terbaik di sebalik gambar ini...mohon sertai ya...

Syaratnya
1. Follow Blog Ini
2. Buat Satu Entri/Post Menggunakan Tajuk Entri Di Atas Kat Blog Anda (Jika Boleh)
2. Salin/Copy Gambar Ini ke Entri Anda (Jika Boleh)
3. Backlink semula gambar ini agar kembali ke blog saya.....(Jika Boleh)
4. Senaraikan Kreativiti atau Kemahiran yang Digunakan oleh Pakcik dalam Gambar

Tarikh Akhir Kongsi Jawapan adalah pada akhir bulan syawal.


Kaki dan tangan dimaksimumkan penggunaannya untuk membuat cantuman

Senaraikan Kemahiran & Kreativiti Semasa Mencantum
(Rujuk Gambar)

Contoh :
1. Penggunaan kaki bagi mengelakkan polibeg tidak stabil dan akan mengganggu kerja-kerja mencantum.


2.  .........sila tulis di ruangan komen


Ada hadiah biasa-biasa saja untuk jawapan yang terbaik....


Selamat Mencuba Semua....

12 comments:

  1. tak pandai hal2 tut pokok...huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa...nanti nanti akan pandai juga...hehehe

      Delete
  2. TEKNIK TUT POKOK XTAU PULAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teknik tut agak berbeza dari teknik ini...

      Delete
  3. Cantuman baji untuk pokok limau

    ReplyDelete
  4. W'salam,
    In shaa Allah saya cuba buat entri tentang ini.

    ReplyDelete
  5. saya rasa wak warisan petani sangat sesuai join segmen ni..hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...betul tu...beliau dah komen kat atas...

      Delete
  6. Tukang Kebun selalu buat kerja projek ni ikut cuaca. Kalau musim hujan paling mudah dengan tanah yang Air tak bertakung. Tanah poros. Cucuk ja dan buangkan daun tinggal pucuk2 ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay...tangan sejuk la ni...saya kalau tak buat tut payah nak hidup...

      Delete

Tinggalkan Jejak Anda Di Sini...Senang Saya Nak Pi Melawat Pula...