Tuesday, 26 April 2016

Seia Sekata... Sehati Sejiwa... Seiring Sejalan...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Jika ada lagi sambungan kepada ayat di atas...tolonglah sambung....


Sekata sahaja...corak sama dengan corak yang sama...

Sekata sahaja...walaupun ada turun naik...

44 comments:

  1. Bila dah seia sekata cantek tersusun indah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...setuju...jadi cantik dan hati pun senang...

      Delete
  2. "seindah bunga di taman, bak burung nan megah, kanda ku puja"..teringat lagu Seiring Sejalan..huhu..

    Senada Seirama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh...sama pula kita la Nohas...memang lagu yang diminati...senada seirama boleh jadi penyambung ayat di atas ni....

      Delete
  3. Lawa kalau susun gaya gini, ikut yang lebih kurang je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Siqah...janji padan dgn keinginan dan kemas...hehehe

      Delete
  4. Bila sudah seia kekata, seiring sejalan
    ikatan bertambah erat, jalinan bertambah berkat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Kak Zakie..erat silaturrahim...yg jauh didekatkan...yg dekat dimesrakan...

      Delete
  5. Seia sekata seiring sejalan... perkara yg susah pasti jadi lebih mudah... salam ukhwah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...bila dah seia..semua keputusan utk melakukan sesuatu perkara pun senang...

      Delete
  6. saya pula ada habit sangkut baju ikut tone warna ... hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm...saya...habit macam Qaseh dlm bab nak kain ni...suka susun baju/lipat arah yg sama...

      Delete
  7. seia sekata, seiring sejalan, kalau di translate ke bahasa Sunda artinya sauyunan alias kompak tak terpisahkan.

    salam sehat dan ceria selalu kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah...bagus...saya dapat belajar bahasa sunda...

      Salam sihat dan ceria juga dati saya...

      Terima kasih datang ke blog akak yer...

      Delete
  8. macam lagu la akak ...tapi betul if kita susun baju macam satu tone or lebih kurang warna or corak , senang nak cari . =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Nadia...sekali pandang shj...dah nampak warna tema apa nak pakai...nak padan dgn warna tudung pun senang

      Delete
  9. Cantik baju baju tu :) seceria pemakai :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak snap gambar tu di Changkat Jering...semoga pemakai baju2 tu cetia hendaknya...

      Delete
  10. Mata tengah kuyu lepas lunch.
    Otak tak berfungsi hehehe.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena pi tidur Diana ni...kenyang sgt la tu...apa la menu sedap hari ni..?

      Delete
  11. Salam tghari, singgah kejap smtara tggu zohor.

    ReplyDelete
  12. Salam tghari, singgah kejap smtara tggu zohor.

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Waalaikumussalam...cantik kan...pandai orang yg mereka baju tu dan jahitan manik tu

      Delete
  14. Senada seirama? Bolah tak Sis Fida?

    Psstt! Sis, nanti drop alamat surat-menyurat kat email saya ye - faidamf@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okay...nanti yer...

      Senada seirama....Farrah org kedua bagi idea ni...

      Delete
  15. CANTK TU FIDA WALAU ALUNAN RUPA XSEKATA N PELBAGAI PULA.

    ReplyDelete
  16. Hmmm...Puan PI...payah juga nak faham maksud puan...ada msksud lain tak yg tersurat dan tersirat...

    ReplyDelete
  17. Teringat pulak lagu Syarifah Aini dengan Latif Ibrahim.....Seiring Sejalan haha

    ReplyDelete
  18. Teringat ... terbayang sekali kot Pn Hainom tu....hihihi

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum kak, semoga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Tak tahu nak kata apa (sambil menggaru kepala...apa pun, setuju semua jawapan di atas..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam wbt...tak apa...masa tak ada idea la tu Ustaz....kepala tak gatal tak bermakna tak boleh digaru...

      Delete
  20. Cantik susunan baju tu, seia sekata seceria sehati sejiwa..Eh eh, hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu la siapa yg menyusun baju tu...harap2 tuannya jumpa gambar ni yer Ain

      Delete
  21. Dah macam lagu saripa aini dan beory marantika...
    * ehhh betul ke eja ni... He he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji faham SS...memang dah macam lagu depa pun...hehehe

      Delete
  22. seiring & sejalan, seindah bunga di taman.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti Pn Atie minat lagu ni kan...senikata pun tau...

      Delete
    2. Mesti Pn Atie minat lagu ni kan...senikata pun tau...

      Delete
  23. Kalau dah seia sekata, seiring sejalan... apa lagi, tak reti2 nak jumpa mak ayah ..haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tagline tu Bunda...hehehe

      Jom anak-anak...kita balik kampung

      Delete
  24. Diana BM tak berapa pandai.
    Nasib baik BM lulus masa SPM kalau tak gagal.
    Itulah 2nd subjek paling rendah masa SPM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu..BI Diana mesti cemerlang kan...biasanya orang Sabah ni BI nya bagus-bagus...

      Yang penting kita berjaya dalam SPM..

      Delete

Terima Kasih Dia Atas Komen Anda...