Sunday, 27 March 2016

Ciku Mega CM 19 - Minggu Demi Minggu

Assalamualaikum dan salam Sejahtera....

Artikel kali ini saya nak kongsikan dengan anda semua gambar-gambar yang saya telah dan akan ambil minggu demi minggu bermula pokok ciku masih lagi berpucuk sehinggalah keluar bunga dan sehinggalah ia berbuah dan seterusnya buah boleh dikutip...

Saja saya ja nak buat begini...kalau tak mula...tak ada rekod bergambar pula nanti...sedangkan pokok ada depan mata saja...Lagipun zaman dah canggih...jangan disia-siakan....hehehe...Klik Sini Juga

Tarikh : 24/03/2016

Pandangan Atas
Pandangan Sisi

21 comments:

  1. ya elok update dari awalnya baru lengkap citernya kan fida..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja ja Puan Paridah...dapat lengkap semua minggu pun tak tahu lagi....namun saya akan cuba juga...InsyaAllah

      Delete
  2. Tgk perkembangan sambil rasa Maha Berkuasanya Allah... Apa2 pon buah ciku mmg best..hihihihih.. moga pokok ciku akak membesar dengan baik.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah...harapnya...sebab kata orang...buah ciku adalah buah yang paling lama...berapa lama katanya dekat 9 bulan...sebab itulah akak nak cuba baut entri ini...kongsi gambar...

      Delete
  3. ciku ni sedap ..manis makan sejuk.
    tapi sayang budak sekarang tak kenal buah ciku , anak saya le tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciku yang sejuk memang sedap...makan satu nak lagi kan Nieda....sekarang musim ciku dah habis...baru nak berbunga dan berputik semula...

      Delete
  4. sedapnya ciku, lama tak makan tu, nanti dah berbuah mesti best tu kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama nak tunggu...jom kita tengok berapa lama ciku boleh kita kutip makan...

      Delete
  5. pokok ciku di kg saya bila berbuah tak termakan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami di Pokok Sena ni Qaseh...jual sahaja habis...ramai yang cari...siap tanya ada lebih ker tak....kalau dekat boleh gi ambil dah..

      Delete
  6. Sedapnya ciku. Kalau ciku yg beli, tak tau la kenapa rasa dia tak sesedap yg tanam sendiri. Dulu ada la pokok ciku kat kampung, arwah mak tanam. Mmg sedap sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ciku yang beli tu tak cukup matang masa dikutip...jadi bila masak isinya tak berapa nak sedap dan manis.... lagi satu...kalau tanam sendiri ni...ikhlas...tanam dari hati...heheheh

      Delete
  7. Moga pokok ciku tersebut akan menghasilkan buah yang manis dan sedap.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah....manis memang dah manis.....tak tau bila boleh rasa lagi....

      Delete
  8. Oh....bagus ni. Elok jugak buat utk buah yg jarang jumpa Fida. Senang nak rujuk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...semoga dpt membantu kepada yg berkenaan....

      Delete
  9. Oh....bagus ni. Elok jugak buat utk buah yg jarang jumpa Fida. Senang nak rujuk...

    ReplyDelete
  10. dulu umah nenek, ada pokok ciku.
    but abis kena panah petir.
    since then, da x dpt makan ciku :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena panah petir...ciku buah lonjong ker..kalau nak beli mahal juga....nanti boleh tanam semula aida...hihihi

      Delete
  11. Pokok ciku jenis ni rajin berbuahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang rajin berbuah tapi ada waktu kemuncak juga....setakat yang saya perhatikan....(tak sempat upload minggu seterusnya...ada yang terlepas sebab kerja luar)...

      Delete

Terima Kasih Dia Atas Komen Anda...