Wednesday, 4 November 2015

Dekorasi Laman - Rumah Mak Angkat

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Tengah buat apa tu...? Saya pula tengah tengok-tengok gambar yang dah berbulan-bulan saya tak tengok sejak April lalu.... Gambar rumah mak kepada mak angkat saya yang kedua... Bukanlah mak angkat yang membela saya, tetapi saya dapat beliau melalui satu program keluarga angkat. 

Bunga Zinnia Kuning....

Berbeza dengan halaman rumah mak sendiri. Halaman rumah mak angkat saya di Kampung Beng, Lenggong, Perak dipenuhi dengan bunga-bungaan terutama Zinnia dan Ros Jepun.... Minat bebenor beliau dan maknya dengan bunga-bungaan. Halaman yang biasa-biasa sahaja nampak ceria dengan kehadiran bunga pelbagai warna.... Pelbagai warna dan bentuk Zinnia boleh dijumpai di sini sama macam bunga Zinnia dalam blog Suka Suka

Nampak tak wanita dalam gambar tu....itulah mak angkat saya...


18 comments:

  1. Replies
    1. Itu la...rajin beliau mengumpul koleksi...di kampung beliau...rumah beliau sahaja yang banyak bunga Zinnia ni

      Delete
  2. Replies
    1. Alhamdulillah....dapat melihat yang cantik-cantik

      Delete
  3. Laman rumah kakak ada juga.bunga ni ...tapi belum ada lagi warna kuning tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan kena cari tu....cantik warnanya....nak bagi benih saya pun tak ada juga....

      Delete
  4. Berseri rumah yg banyAk bungA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu rumah belum lagi cat dinding....kalau dah cat...silap-silap ramai yang dah jatuh cinta...

      Delete
  5. Wanita dan bunga tak mungkin dapat di pisahkan...suka tangok laman penuh bunga camni lagi banyak kaler lagi meriah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...kalau tak minat bunga pun...minat juga tanam pokok....memang cantik...laman cantik rumah pun cantik...

      Delete
  6. Rapi je kawasan rumahnya.
    Zinnia sungguh ceria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zinnia...mudah hidup...mudah biak...semua dapat kat dia selain Japanese Roses...

      Delete
  7. Replies
    1. Ini bunga semusim...bila bunga dah kering...boleh semai benih.... Klu JM nak beli benih boleh ke pasaraya...Tesco pun ada....

      Delete
  8. bersihnya laman rumah beliau... memang banyak betul bunganya... meriah je..

    ReplyDelete
  9. Betul tu bersih sahaja....kalau nak diikutkan...keliling tu kebun getah...dah tentu banyak daun gugur...tapi rajin bebenor beliau menyapu...

    ReplyDelete
  10. Bestnya ada tambahan mak Fida.....
    Yelah.....namoak ceria kalau ada bunga bungaan kan Fida

    ReplyDelete
  11. Best juga...kalau lalu-lalu lalang kota jalan yang dekat rumah mak-mak angkat ni boleh singgah jap...mandi2...makan2...hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih Dia Atas Komen Anda...