Friday, 10 July 2015

Buah Berangan....Jangan Berangan Masa Bawa Kereta Sudah Lah

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pagi ini 10 Julai 2015. Hari ini saya cerita tentang di mana anda boleh mendapatkan buah berangan. Pada tahun 2013 saya berkesempatan ke Negeri Pahang. Ada urusan kerja. Dari Perak bertolak ke Pahang dengan kereta. Satu kereta tiga orang sahaja.

Sampai di persimpangan lebuhraya nak ke Pahang, kami melalui gerai-gerai menjual buah berangan yang telah siap di masak.










10 comments:

  1. Salam kenal kembali...

    Mahal buah nie sekarang..kalau beli rm5 tak sampai 20 biji...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah setahun tak beli dah buah berangan...dah sikit dah rupanya...

      Delete
  2. KAT LEBUHRAYA KARAK BERDEKATAN BENTONG MMG BANYAK YG MENJUAL BUAH BERANGAN NI..TAPI MAHAL JUGA RASANYA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan Paridah...dekat situ lah gambar ni diambil....kekadang ada juga yang tak elok terselit...

      Delete
  3. saya pernah beli buah berangan ni nun jauh di johor bahru sana ... lepas tu dah tak de jumpa lagi dah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Payah dah nak jumpa buah ni....dengan lebuhraya karak jer yang banyak lagi...

      Delete
  4. Lama tak makan buah berangan.
    Dekat kawasan genting ada kadangkala jual.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama-lama sekali makan buah berangan....rasa sedap pula kan...

      Pertama kali saya makan terkena yang tak sedap (dah buruk)...

      Delete
  5. Susah nak.dapat berangan...Tapi saya suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu....saya kalau di Perak...masa pergi Gerbang Malam ada juga jumpa....tapi macam dah tak segar sahaja isinya...

      Delete

Terima Kasih Dia Atas Komen Anda...