Wednesday 24 June 2015

Koleksi Sampul Duit

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Hari ini tak tau nak cerita apa la.... 

Ok lah....Memandangkan ini bulan Ramadhan dan selepas bulan ini adalah bulan Syawal...bulan hari raya.. Jadi saya nak bercerita tentang sampul duit rayalah...

Saya ni ada banyak hobi...maklumlah masa terluang selepas habis kerja banyak juga. hobi ini sya telah mulakan ketika masih menuntut di Universiti Putra Malaysia (UPM). Semasa menuntut di UPM saya tinggal di kolej kediaman swasta. Duduk tingkat 5 pula. Berjiran pula dengan orang Kelantan yang akhirnya bertemu jodoh dengan orang Kedah.

Sebelum jiran saya nak berkahwin, saya sempatlah mencari-cari hadiah apa yang sesuai hendak diberikan sebagai hadiah kahwin. Cari punya cari, jumpa album gambar. Mulanya nak beli satu, tetapi yang jadinya beli dua. Satu untuk saya, satu untuk jiran saya tu.

Album tersebut saya tak isi dengan gambar sebaliknya saya isi dengan sampul duit raya yang saya dapatkan dari anak-anak buah, kawan-kawan, saudara mara dan adik-beradik.

Sebahagian kecil koleksi sampul raya.

Sampul duit raya dari AEON.

Sampul duit raya dari PERODUA.

Samul duit raya merdeka raya.

Agaknya sampul duit raya ni laku untuk 1 Syawal sahaja kot.

Warna oren.

Warna hijau.

Sampul duit raya dari Bank Persatuan. Dapat dari adik lelaki saya.

Sampul duit raya bertemakan lukisan kartun.

Sama bentuk berlainan corak.

Lain-lain sampul duit raya yang ada.

Lain-lain sampul duit raya pelbagai saiz.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Jejak Anda Di Sini...Senang Saya Nak Pi Melawat Pula...