Friday, 26 June 2015

Feri Pulau Pinang


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pengalaman yang saya ingin kongsi bersama anda adalah pengalaman saya menaiki feri dari Jetty ke Pulau Pinang kali ke 8 sepanjang saya hidup... hehehe...

Apa yang menarik tentang menaiki feri kali ini ialah saya menaikinya ketika matahari hampir terbenam...sangat cantik pemandangannya... Hampir sama dengan suasana Matahari Terbenam di Tambunan, Sabah. 

Kereta dan motor pun boleh menggunakan feri ini untuk ke Pulau Pinang dan sebaliknya dengan hanya sekali bayaran.
Salah sebuah feri yang kembali ke Jetty di sebelah Seberang Perai...Lihatlah pemandangan langit dan juga awan yang cantik...



Sempat merakamkan gambar kenderaan dan motor yang hendak bergerak turun dari feri...

Kebanyakannya motor...kalau mereka ikut jambatan kena pusing jauh juga agaknya...sebab kena patah balik. Agaknya yang ramai naik motor sebab nak balik sekitar Bagan, Penaga dan lain-lain.

Pada saya gambar ini cantik. Lihat latar belakangnya yang seakan-akan lukisan. 

Deretan lampu di belakang adalah lampu di Jambatan Pulau Pinang....cantik-cantik...Subhanallah...

8 comments:

  1. Salam ukhuwah dari bunda...terima kasih sudi ke teratak bunda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul2 nak buat masak kicap ikan tu tak payah masuk air assm jawa pun takper...just air biasa jer...


      Macam kita buat ayam massk kicap....tak masuk air assm kan..

      Delete
    2. Kalau betul2 nak buat masak kicap ikan tu tak payah masuk air assm jawa pun takper...just air biasa jer...


      Macam kita buat ayam massk kicap....tak masuk air assm kan..

      Delete
    3. Ok...InsyaAllah...klu ayam masak kicap saya tak campur air asam jawa juga...

      Delete
  2. saya dah [ernah naik feri ni . masa tu nak masuk senja juga . memang cantik pemandangannya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tu...cantik pemandangan masa senja...harapan semoga feri tu akan kekal sebagai salah satu aset pelancongan

      Delete
  3. Trmkasih atas kunjungan ke laman saya. Belum pernah naik feri pun, kesian kt saya kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena cuba ni...tips nya...kalau dapat naik feri di Penang nanti...bila nak duduk tempat sandarbelakangnya boleh diubah ke depan dan ke belakang....

      Delete

Terima Kasih Dia Atas Komen Anda...